تحلیل EURCAD شماره ۱ | موج شماری یورو کد به سبک نئوویو

بررسی روند صعودی قیمت و ارائه چشم انداز پیش رو

با نام و یاد خدای مهربان و عرض سلام و ادب خدمت همراهان گرامی انستیتو ایران نئوویو . در خدمت شما هستیم با تحلیل EURCAD شماره ۱ از بازار بین المللی ارز. جفت ارزو یور کد در روند صعودی ملایمی به سر میبرد که قصد دارم ساختار موجی آنرا در این پست بررسی کنیم تا برای سناریوهای احتمالی آن آماده باشیم و برای معامله بر روی این چارت برنامه ریزی کنیم. برای شرح تحلیل EURCAD شماره ۱ با ما همراه باشید.

شرح تحلیل EURCAD شماره ۱ :

برای این چارت دو سناریو رو مد نظر داریم. یکی پیشروی امواج به شکل یک الگوی دیامتریک می باشد که در تصویر با فلش های مشکی رنگ ترسیم شده است و دیگری سناریوی مثلث انقباضی است که این الگو باید به زودی خاتمه یابد و حرکت پسا الگویی آنرا شاهد باشیم. حرکت پسا الگویی مثلث با فلشی صورتی رنگ ترسیم شده است.

به دلیل تشابهات زمانی که تا کنون در شاخه های روند صعودی دیده می شود سناریوی دیامتریک بسیار محتمل تر می باشد اما سناریوی مثلث را نیز بطور قطع نمی توانیم رد کنیم و احتمال بسیار کمی را برای آن در نظر گرفته ایم. اجازه دهید این دو سناریو را بیشتر شرح دهیم.

سناریو اول با احتمال بالا :

همانطور که گفته شد برای آینده این چارت سناریوی اصلی مد نظر ما دیامتریک (Diametric) می باشد. دلیل این امر وجود تشابهات زمانی از منظر نئوویو در ۴ شاخه اول از روند صعودی می باشد. در حالی که در سه شاخه اول از یک الگوی مثلثی انتظار تناوب زمانی بسیاری را داریم که چنین نشده است. از طرفی در شاخه پنجم از این روند صعودی هنوز ضعف در ساختار صعود نمایان نشده است. مجموعه ی این عوامل احتمال دیامتریک شدن ساختار صعودی را قوت می بخشد. این الگو در تصویر با فلش های مشکی رنگ رسم شده است.

سناریو دوم با احتمال ضعیف :

برای سناریوی دوم این تحلیل نیز الگوی مثلث را مطرح کردیم. این مثلث از نوع انقباضی کانتر (Counter Contracting Triangle) می باشد. احتمال مثلث شدن ساختار صعودی چارت یورو کد هرچند ضعیف می باشد اما نمی توان بطور کامل آنرا رد کرد. چرا که این الگو شاخه ی آخر از الگویی درجه بالاتر می باشد و می تواند یک نقطه عطف برای این مارکت تلقی شود. همین امر احتمال وقوع اتفاقات هیجانی را بیشتر می کند. لذا این سناریو را نیز می بایست در نظر گرفت تا در صورت وقوع غافل گیر نشویم. البته قبل از وقوع آن باید شرایطی شکل بگیرد.

از جمله شرایطی که باید پیش بیاید تا این سناریو قوت بگیرد این است که چارت یورو کد در قیمت های فعلی خود ضعف در ساختار صعود رو نمایان کند. بدین شکل که نزول کوتاه مدت کنونی ادامه یابد و بعد از آن چارت در صعود برای فتح قله های بالاتر ناکام بماند و خریداران در این مارکت ضعف در خرید را نشان دهند. بعد از ان باید شاهد شدت گرفتن عرضه های در این مارکت باشیم و با شکسته شدن کف های قیمتی در موج E می توانیم آلارم نزولی شدن مارکت را دریافت کنیم. فلشی به رنگ صورتی در تحلیل EURCAD شماره ۱ رسم شده که نشان دهنده حرکت پسا الگویی مثلث می باشد.

تحلیل EURCAD شماره ۱ | موج شماری یورو کد به سبک نئوویو
EURCAD NEoWave Analysis 01 | Weekly Cash Data

چشم انداز پیش رو در تحلیل EURCAD شماره ۱ :

اگر چارت طبق سناریوی اصلی در تحلیل EURCAD شماره ۱ که الگوی دیامتریک می باشد حرکت کند انتظار وقوع ضعف در جناح خریداران را در مقطع کنونی نداریم. لذا پس از یک اصلاح تا حوالی 1.547 تا 1.508 انتظار رشد تا حدود 1.640 را داریم. پس از ان احتمالا عقب نشینی دیگری را شاهد خواهیم بود و در نهایت رشدی دیگر تا سقف 1.722 با کمی تلرانس. این رشد موج E از دیامتریک را شکل خواهد داد که با لیبل آبی رنگ مشخص شده است.

پس از آن طبق تحلیل EURCAD شماره ۱ باید شاهد شکل گیری موج F و G از دیامتریک باشیم که فعلاً بصورت ضمنی و بر اساس شکل و شمایلی که برای الگو در نظر داریم و همینطور بر اساس سطوح عرضه و تقاضایی که می تواند پیش روی سهم باشد هدف 1.415 الی 1.375 را برای موج F در نظر داریم. بعد از آن موج G نیز می تواند تا سقف موج E حرکت کند اما باید دید موج F چه ساختاری به خود خواهد گرفت و موج G با چه قدرتی حرکت خواهد کرد تا بتوانیم هدف واضحی برای آن بیان کنیم.

اما اگر این چارت به احتمال ضعیف بخواهد طبق سناریوی دوم که الگوی مثلث می باشد حرکت کند باید در همین حوالی شاهد شکل گیری ضعف در جناح خریداران باشیم و به احتمال فراوان سقف جدیدی در چارت ثبت نخواهد شد و رفته رفته الگوی موج E‌ از مثلث شکل خواهد گرفت و این چارت راهی نزولی میان مدت خواهد شد که در صورت وقوع بعداً در تحلیلی دیگر در مورد اهداف آن اظهار نظر خواهیم کرد.

خروج از نسخه موبایل