تحلیل تکنیکال سهم شستا شماره 1 به روش نئوویو

فراهم شدن شرایط صعود قیمت

با نام و یاد خدای مهربان و عرض سلام و ادب خدمت همراهان گرامی انستیتو ایران نئوویو. با تحلیل تکنیکال سهم شستا شماره 1 به روش نئوویو در خدمت شما هستیم تا شرایط این سهم را از منظر تحلیل چارت قیمت بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

شرح تحلیل تکنیکال سهم شستا شماره 1 :

همانطور که از چارت قیمت سهم شستا پیداست این سهم یک روند نزولی از قیمت 279 تومان تا 72 تومان داشت که باعث کاهش 74 درصدی قیمت سهم شد. از نظر ساختاری به نظر می رسد که این روند نزولی یک دیامتریک بوده است که از منظر نئوویو باید نقطه شروع آن را مقداری پایین تر از سقف 279 تومانی یعنی در قیمت 224 تومان که یک سقف مینور است در نظر گرفت. بخش کوچک قبل از آن نیز مربوط به روند صعودی قبلی بوده است. این سقف در تصویر تحلیل تکنیکال سهم شستا شماره 1 با یک فلش قرمز رنگ مشخص شده است و خود دیامتریک نیز با کانال بندی و لیبل‌های سبز رنگ از A تا G مشخص شده است.

پس از این الگو، روند نزولی به پایان رسیده است و به نظر می‌رسد که یک روند صعودی شروع شده باشد که هم اکنون در شاخه دوم آن هستیم. شاخه اول این روند صعودی یعنی موج A یک زیگزاگ معمولی بوده و شاخه دوم یعنی موج B نیز احتمالاً یک مثلث خنثی است که در موج D یا E آن قرار داریم.

تحلیل تکنیکال  سهم شستا شماره 1 به روش نئوویو | کش دیتای روزانه
تحلیل تکنیکال سهم شستا شماره 1 به روش نئوویو | کش دیتای روزانه

در هر صورت از اتلاف زمانی که در این روند صعودی شکل گرفته است پیداست که این روند صعودی موج (B) بزرگ بوده و دیامتریکی که در روند نزولی قبلی شکل گرفت نیز موج (A) بزرگ بوده است بنابراین پس از پایان موج (B) باید حداقل انتظار یک موج نزولی دیگر جهت شکل‌گیری یک الگوی استاندارد مانند فلت را داشت. البته اگر موج نزولی فرضی در جایگاه موج (C) به صورت شتابدار رخ ندهد طبیعی است که الگو می‌تواند پیچیده‌تر شده و به یک مثلث تبدیل شود.

شرایط احتمالی پیش رو :

چیزی که هم اکنون مهم است شرایط روند صعودی می‌باشد. همانطور که گفته شد از روند صعودی فعلی تاکنون دو شاخه ساخته شده است که یک شاخه زیگزاگ بوده و شاخه دیگر نیز به احتمال قوی یک مثلث خنثی است. اما در این موضوع که الان در موج D از این مثلث خنثی هستیم یا در موج E هستیم مقداری ابهام وجود دارد ولی به طور کلی می توان روند قیمت این سهم را مطابق با تصویر تحلیل تکنیکال سهم شستا شماره 1 صعودی دانست، حال یا این صعود با یک استراحت کوتاه دیگر همراه می‌شود و بعد ادامه پیدا می‌کند و یا این که صعود قیمت از همین حدود ادامه پیدا می‌کند.

اگر قیمت با یک اصلاح کوچک همراه شود، این اصلاح می‌تواند درون باکسی که در تصویر تحلیل رسم شده است به پایان برسد، فقط این موضوع مستلزم آن است که شاهد قدرت گرفتن قیمت در ریزش به سمت باکس نباشیم بلکه یک حرکت کند و آهسته‌ای را شاهد باشیم. اگر قیمت با شدت به سمت باکس برود احتمال تغییر اندک در ساختار الگوی تصویر شده وجود دارد اما برای آنکه ساختار کلی تحلیل زیر سوال نرود سطح بی‌اعتباری تحلیل نباید شکسته شود. این سطح قیمت 71 تومان می‌باشد که در تصویر تحلیل تکنیکال سهم شستا شماره 1 به رنگ قرمز مشخص شده است.

اگر همانطور که انتظار می‌رود قیمت روند صعودی خود را (با اصلاح کوچک یا بدون آن) ادامه دهد احتمالاً خواهد توانست حداقل به قیمت 164 تومان که رتریس 62 درصد موج (A) بزرگ است و یک سطح مهم فیبوناچی محسوب می‌شود برسد. البته در حدود همین قیمت یک مقاومت یا سطح عرضه نیز وجود دارد که اهمیت این سطح را دوچندان می‌کند.

همچنین در صورت وجود قدرت کافی، سطوح بعدی فیبوناچی که در تصویر تحلیل تکنیکال سهم شستا شماره 1 مشاهده می‌کنید نیز می‌توانند هدف بعدی قیمت باشند. کافی است که نحوه حرکت قیمت تا این اهداف رصد شود تا مشخص شود که هدف اصلی قیمت کدام سطح خواهد بود.

امیدواریم تحلیل تکنیکال سهم شستا شماره 1 مفید بوده و مورد استفاده همراهان گرامی قرار گیرد.

خروج از نسخه موبایل