تحلیل شاخص کل شماره 34 | موج شماری نئوویو چارت ساعتی شاخص

بررسی وضعیت کوتاه مدت چارت شاخص کل در امتداد تحلیل های قبل این چارت

با نام و یاد خدای مهربان و عرض سلام و ادب خدمت همراهان گرامی انستیتو ایران نئوویو. با تحلیل شاخص کل شماره 34 در خدمت شما هستیم تا وضعیت اصلاح فعلی این چارت را بررسی دیگری کنیم چرا که در تحلیل شماره 33 شاخص اصلاح فعلی را یک مثلث خنثی در نظر گرفته بودیم اما با وضعیتی که امروز در بازار شاهد بودیم و ایجاد کف جدید در چارت شاخص کل تقریباً می توان گفت که مثلث خنثیِ مدنظر باطل شده است و اصلاح فعلی باز هم در حال گسترش است و تحلیل این قسمت باید بروز شود. با ما همراه باشید.

شرح تحلیل شاخص کل شماره 34 :

با توجه به وضعیت پیش آمده در چارت شاخص کل و ایجاد کف قیمتی جدید در این چارت نیاز بود که روی ساختار اصلاح فعلی تجدید نظر انجام شود، لذا این قسمت از چارت شاخص کل را در تایم فریم ساعتی بررسی کرده ایم که حاصل آن دو سناریو می باشد که یکی خوشبینانه و دیگری بدبینانه می باشد تا حالت های مختلفی که امکان وقوع دارد را پوشش دهند اما بر اساس وضعیت این چارت در میان مدت احتمال وقوع سناریوی خوشبینانه بیشتر است لذا در تحلیل شاخص کل شماره 34 ابتدا به شرح سناریوی خوشبینانه پرداخته سپس به شرح سناریوی بدبینانه خواهیم پرداخت.

سناریوی خوشبینانه :

در سناریوی خوشبینانه از تحلیل شاخص کل شماره 34 می توان گفت که این چارت در اصلاح فعلی در حال ساخت یک الگوی دیامتریک است که هم اکنون در موج E آن قرار داریم و این موج می تواند در حدود 1٬188٬000 واحد تا 1٬170٬000 واحد به پایان برسد. بعد از این موج باید منتظر شکل گیری موج F بود که به احتمال قوی یک الگوی افقی خواهد بود که در محدوده بالایی می تواند به حدود 1٬333٬000 تا 1٬408٬000 واحد دست پیدا کند و پس از آن نیز برای کامل شدن الگوی دیامتریک باید شاهد شکل گیری موج G باشیم که می تواند بالای کف موج E یا در حدود همان کف خاتمه پیدا کند و در نهایت موج صعودی بازار شروع شود. این سناریو را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

تحلیل شاخص کل شماره 34 | موج شماری نئوویو چارت ساعتی شاخص | سناریوی خوشبینانه
Tepix NEoWave Analysis 34-1 | Hourly Cash Data

سناریوی بدبینانه :

در سناریوی بدبینانه تحلیل شاخص کل شماره 34 نیز الگوی اصلاحی فعلی همان دیامتریک است و موج E نیز مشابه حالت قبل ممکن است در همان حدود 1٬188٬000 واحد تا 1٬170٬000 واحد به پایان برسد. موج F نیز می تواند مشابه سناریوی قبل یا کمی ضعیف تر ظاهر شده و در محدوده بالایی می تواند تا حدود 1٬308٬000 تا 1٬350٬000 واحد دست پیدا کند. اما تفاوت اصلی این سناریو در موج G هست که می تواند کف جدیدی ثبت کند و تا حدود 1٬000٬000 واحد ریزش کند و این محدوده آخرین حد برای ریزش شاخص خواهد بود و پس از آن باید شاهد شکل گیری موج صعودی دیگری در بازار بود. این سناریو را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

Tepix NEoWave Analysis 34-2 | Hourly Cash Data

در آخر یادآوری می شود که با توجه به وضعیت چارت شاخص کل در تایم فریم های بالاتر که تحلیل آن قبلاً ارائه شده است احتمال شکل گیری تحلیل شاخص طبق سناریوی خوشبینانه بیشتر از سناریوی بدبینانه می باشد.

امیدواریم این تحلیل مفید واقع شود.

خروج از نسخه موبایل